Inici / Reportatges / GÀMESIS: El desè aniversari bat rècords de participació amb més de 2.140 assistents

GÀMESIS: El desè aniversari bat rècords de participació amb més de 2.140 assistents

Gàmesis creix edició rera edició i va camí de convertir-se en un clàssic. La iniciativa que gira al voltant del món dels videojocs és un èxit i un esdeveniment molt esperat a Vinaròs, com ho demostren les dades d’assistència i participació. La trobada atrau a públic de moltes franjes d’edat i de poblacions ben diverses. Molt bon ambient, noves propostes i una constant evolució per a una iniciativa impulsada fa ja una dècada i que està plenament consolidada a la tardor vinarossenca.

La desena edició del Gámesis es va celebrar els dies 14,15 i 16 d’octubre al centre de coneixement Vinalab. La trobada ha crescut any rere any gràcies a la seua aposta d’una banda formativa i una altra per a l’oci, les competicions i la introducció de novetats com el cosplay i un gran apartat per als jocs més retro, entre altres. Una cita que penja el cartell de “complet” ja dies abans en els seus tallers, xarrades, competicions i propostes en general.


Divendres al matí s’iniciava la part divulgativa de la trobada -després de la presentació per part de la regidora Maria Cano- amb la presentació del grau de videojocs de l’UJI, una altra d’enginyers de Novatel, la xarrada de Manu Bover titulada “Surfeando a muerte” i una última de Vinacae sobre les addiccions als videojocs i les xarxes socials.
Dissabte van començar els tornejos de Fortnite i LOL, i també hi va haver jocs de rol per a públic infantil, un taller de cosplay i el torneig de retrogámesis. Precisament la sala retrogámesis va ser una de les que més èxit van tindre, un any més, entre el públic més adult i nostàlgic.
Diumenge es tancava aquesta desena edició amb les finals dels tornejos, tallers de creació i el lliurament de premis.
Una de les grans novetats de la trobada d’enguany ha estat l’horari ininterromput de l’esdeveniment, ja que no es tancava al migdia. Per tant, es podia acudir de 10 a 20.30 hores.
El Gámesis s’ha convertit en la cita més important del món dels videojocs al nord de la Comunitat Valenciana, amb una àmplia i molt atractiva programació que ha connectat amb el públic.
El públic vol Gàmesis
Gàmesis ha batut enguany tots els rècords d’assistència i participació en cadascuna de les 3 jornades celebrades.
Han estat 1.259 persones les enregistrades en línia, més 889 al mateix Gàmesis i en total s’han rebut més de 2.140 visitants. Per sexes, el 70% ha estat públic masculí i el 30% femení, i per edats la franja amb la que més connecta l’esdeveniment és la de 18 a 32 anys, amb un 50% dels assistents, mentre que de 14 a 17 anys han assistit un 25%, de 1 a 13 anys un 12,5% i de 33 a 74 anys un 12,5%.

La part formativa també va ser un èxit

Després de la inauguració oficial del Gàmesis 2K22 a les 9.30 hores de divendres 14 d’octubre, per part de la regidora d’Hisenda, Ocupació i Noves Tecnologies, Maria Cano, va iniciar-se la part formativa, amb un ple destacat d’assistència a l’auditori del Vinalab que refrendava la qualitat de les xerrades.

El passatge de cine de Cosplay Vinaròs

El Gàmesis 2K22 tenia una sorpresa especial preparada amb molta cura i un minuciós treball dels sempre espectaculars Cosplay Vinaròs, col·laboradors de l’esdeveniment. I és que Román, Inma i María Folch, els tres germans amants d’aquest art, van preparar un recorregut per l’interior del Vinalab protagonitzat per personatges molt especials de pel·lícules i sèries molt conegudes. Va ser una de les grans atraccions del passat cap de setmana per als assistents. Star Wars, Thor, Indiana Jones, Stranger Things, Alien o Jurassic Park, estaven fidelment representats amb alguns dels seus personatges, realitzats pels tres germans amb tècniques com la impressió 3D o el cartó pedra, entre altres materials, acompanyats de fragments a veu i sons d’algunes escenes i il·luminació especial per a acompanyar aquest passeig de cinema per a públic familiar. Més de 800 persones van disfrutar d’aquest recorregut.