L’Associació de Perruqueries de Vinaròs recupera l’acte benèfic superades les restriccions de la Covid-19
L’àgora del passeig marítim de Vinaròs es va convertir dilluns durant tot el matí (de 9.30 a 14 hores) en una gran perruqueria a l’aire lliure. Una iniciativa solidària de l’associació de perruqueries de Vinaròs en la que moltes persones van optar per tallar-se el pèl a un preu mòdic de 5 euros, alhora que la seua aportació es destinava a una bona causa.
Després de l’obligada aturada per la pandèmia, l’Associació de Perruqueries de Vinaròs, amb la col·laboració de l’Ajuntament, va recuperar aquesta iniciativa i tota la recaptació va ser destinada a l’Associació Espanyola Contra el Càncer de la província de Castelló. Es van recaptar 1340 euros i es van tallar el cabell 268 persones.
Aquest esdeveniment solidari s’havia convertit ja en habitual cada mes d’agost fins que la irrupció del covid-19 ho va posposar durant dos estius consecutius. En edicions anteriors la recaptació es va destinar cada agost a una oenegé diferent (Cocemfe Maestrat, l’associació de xiquets amb càncer Aspanion, l’Associació de Familiars de Malalts d’Alzheimer, Càritas, Afaniad i Creixem). Aquesta acció té un doble caràcter solidari, ja que, d’una banda, es fa per a beneficiar tant a aquelles persones amb dificultats econòmiques que puguen tallar-se el pèl a canvi de pocs diners, i per un altre, la quantitat econòmica recaptada pot destinar-se a una associació. I és que amb tan sols 5 euros de cost, els participants van poder tallar-se o retocar-se el pèl. L’únic requisit era que acudiren amb el cabell rentat i s’atenia amb ordre numèric sense opció a poder triar perruqueria.
Van participar en aquesta edició un total de 8 perruqueries amb una vintena de perruqueres i perruquers. L’acte va ser presentat per Mariano Castejón i amenitzat per un Dj.
També van poder realitzar-se donacions directes per part d’aquelles persones que no van voler tallar-se el pèl, però sí que participar de manera activa i solidària en aquesta jornada tan especial.
Les perruqueries van sacrificar d’aquesta manera el dilluns, el seu habitual dia setmanal de descans, per a oferir la seua aportació a la lluita contra el càncer.